Sanal pazarlamada bot dönemi

Sohbet botları özellikle Microsoft ve Facebook'un yaptığı atılımlarla hayatımıza hızlı bir şekilde girmeye başladı. Geleceğin asistanları olarak konumlandırılan sohbet botlarının, e-ticaret platformlarının bir parçası olarak alışverişe yön vermeye başlaması an meselesi. Örneğin Shopify, sanal pazarlama asistanı Kit CRM‘i satın alarak bu alanın geleceğine yeni bir ışık tuttu.

sohbet-botlari

Sanal pazarlama asistanı olarak tanımlanan Kit, SMS ve diğer mesajlaşma platformlarını kullanarak e-ticaret girişimlerinin satışlarını artırmayı hedefleyen bir girişim. Kullanıcılara doğru zamanda doğru soruları sorarak, e-posta atarak veya Facebook reklamı girerek hedeflenen satış rakamlarına ulaşılmasını sağlıyor.

Yapay zeka algoritmalarıyla geliştirilen Kit, geçen ay uygulama programlama arayüzünü (API) açarak daha etkili bir çıkış yapacağını göstermişti. Fakat Shopify, vizyonlarının tamamen örtüştüğünü söylediği Kit’i satın almakta gecikmedi ve Kit’in potansiyel gücü Shopify ‘ın eline geçmiş oldu.

Satın alma konusunda finansal bir detay paylaşılmıyor ancak her iki taraf da ortak hedefleri olduğunu dile getiriyor. Shopify, dün Facebook Messenger için e-ticaret botları geliştireceğini açıklayarak boş durmayacağını göstermişti ve artık Kit’in App Store’da bir Shopify uygulaması olarak konumlandırılacağı belirtiliyor.